BINE ATI VENIT PE BLOGUL NOSTRU!

Descoperiti aici articole, poze, filmulete, cu toate informatiile de care aveti nevoie!

Surese de calciu din plante

Surese de calciu din plante

Majoritatea persoanelor evita laptele deoarece contine grasimi saturate, colesterol, proteine alergene, zahar lactic, si urme frecvente de contaminare sau pentru ca nu se simt bine atunci cand consuma produse lactate. Laptele este de asemenea legat de tipul 1 ( debut juvenil) diabet si alte stari grave. Din fericire, exista multe alte surse bune de calciu care pot fi gasite intr-o dieta bazata pe plante. Sa-ti pastrezi oasele puternice depinde mai mult de prevenirea pierderii de calciu din organism decat de cresterea aportului de calciu. Unele culturi consuma putin sau deloc lactate, si de obicei ingereaza mai putin de 500 mg de calciu pe zi. Totusi, aceste persoane au in general, un grad mai mic de osteoporoza. Multi oameni de stiinta cred ca antrenamentul si alti factori au mai multa legatura cu osteoporoza decat aportul de calciu.

Calciul in organism

Majoritatea calciului din corp se afla in oase. Exista o mica cantitate in circulatia sangelui , care este responsabil de functii importante precum constractia musculara, intretinerea batailor inimii, si transmiterea impulsului nervos.

De obicei pierdem calciu din circulatia sangelui prin urinare, transpiratie, si fecale. Acesta este reinnoit cu calciu din oase sau din dieta.

Oasele sunt defalcate in mod constant si reparate.Pana la varsta de 30 de ani construim mai multe oase decat pierdem . Mai tarziu, oasele au tendinta sa se slabeasca decat sa se construiasca. Pierderea de prea mult calciu din oase poate conduce la oase fragile sau osteoporoza.

Cat de rapid pierdem calciul depinde, in mare parte, de tipul si cantitatea de proteine pe care le consumam, precum si de dieta si de stilul de viata.

Reducerea pierderii de calciu

O serie de factori afecteaza pierderea calciului din organism:

  • Dietele care sunt bogate in proteine produc mai mult calciu care poate fi eliminat prin urina. Proteinele din produsele animale genereaza mai mult pierderea calciului decat proteinele din produsele vegetale. Acesta poate fi un motiv pentru care vegetarienii au tendinta de a avea oase mai puternice decat consumatorii de carne.
  • Dietele ce contin un aport mare de sodiu ajuta la cresterea pierderii de calciu prin urinare.
  • Cofeina duce la cresterea pierderii de calciu prin urinare.
  • Fumatul provoaca pierderea calciului din organism.

O serie de factori ajuta la fortificarea oaselor corpului:

  • Antrenamentul fizic este unul dintre cei mai importanti factori in mentinerea sanatatii oaselor.
  • Expunerea la soare permite corpului sa produca hormonul cresterii oaselor, vitamina D.
  • Consumul unor cantitati mari de fructe si legume ajuta la pastrarea calciului in oase.
  • Consumul de calciu din surse bazate pe plante, in special legume verzi si fasole, produc o blocare in cresterea oaselor.

       Sursele de calciu bazate pe plante

Antrenamentul fizic si o dieta moderata in proteine va ajuta la protejarea oaselor. Persoanele care consuma alimente vegetale si au o viata activa, au probabil nevoi mai scazute de calciu. Totusi, este important sa ai o alimentatie zilnica bogata in calciu.

Diagrama „Calciul in alimentatie” ofera in partea stanga a paginii cantitatea de calciu gasita in unele surse excelente de plante. O simpla privire arata cat de usor este sa-ti satisfaci nevoile de calciu. Simplul meniu asigura aproximativ 1000 mg de calciu.

tabel surese calciu